Κυριακή 13 Ιουλίου 2025

Τα Χαρακτηριστικά Ενός Καλού Ομιλητή

 Τα Χαρακτηριστικά Ενός Καλού Ομιλητή

1. Ξέρει το ακροατήριο του 

Στα μεγάλα ακροατήρια αυτό τείνει να είναι δύσκολο, οπότε έχει σημασία να ξέρει κάποιος την ομάδα στόχο στην οποία απευθύνεται. Στα πιο μικρά, όλοι ξέρουν ο ένας τον άλλο, ακόμη και οι νέοι μίας παρέας ή ενός εργασιακού χώρου. 

2. Δίνει για να πάρει 

Ο καλός ομιλητής έχει να δώσει ένα ενδιαφέρον στοιχείο σε μία συζήτηση. Οι άλλοι τείνουν να παραλείπουν τις γενικολογίες ή τις ασαφείς διατυπώσεις. Άρα αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε καλά τι επιδιώκουμε να πούμε, το πώς θα το προωθήσουμε μέσα σε μια συνομιλία και πότε θα τοποθετήσουμε την τελεία. Το να μιλά κανείς για μεγάλο διάστημα, δίχως να καταλήγει κάπου, κουράζει και σχηματίζει όρεξη για αστεϊσμούς, διακοπές, αλλαγή ζητήματος, κ.λπ. Αποτελεί την αντίδραση των ανθρώπων, όταν για ώρα κουράζονται από κάτι που δεν κατανοούν ή δεν προκαλεί καθόλου ενδιαφέρον γι’ αυτούς. Αρχή – μέση και τέλος είναι εκείνα που δομούν τις όμορφες, ευχάριστες κουβέντες. 

3. Διαλέγει να κοιτάζει κάποιον 

Και αυτό δείχνει να έχει αποτέλεσμα στα μεγάλα ακροατήρια. Ο ομιλητής να εστιάζει σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο για να επικεντρωθεί, τουλάχιστον στο αρχικό στάδιο της ομιλίας του. Στα πιο μικρά και για την αποφυγή παρεξηγήσεων, καλό είναι να προσπαθείτε να διατηρείτε οπτική επαφή με το σύνολο των ατόμων στο οποίο απευθύνετε το λόγο. Κρατείστε την οπτική επαφή και μη χάνετε τη βεβαιότητα σας, όταν παρατηρείτε ότι η προσοχή των ακροατών σας αποσπάται. 

4. Αυξομειώνει την ένταση της φωνή του

…και παίζει με το ύφος που χρησιμοποιεί για να εξηγήσει κάτι. Μία ξερή φωνή ταλαιπωρεί το ακροατήριο, ανεξαρτήτως μεγέθους. Κάντε παιχνίδι με την ένταση της φωνής σας, μεταβάλλετε το ύφος αφήγησης.

5. Κάνει παύσεις 

Σε ένα άτακτο ακροατήριο, η ξαφνική παύση αυτού που αφηγείται, ξαναποκτά την προσοχή του. Δεν ισχύει πάντα, αλλά τις πιο πολλές φορές υποχρεώνει τον ακροατή να κάνει ησυχία και να δείξει πάλι προσοχή. Όπως υπογραμμίζεται, οι ομιλίες δεν αποτελούν εύκολο πράγμα. Απαιτούν θάρρος, υπομονή και προπόνηση. Άρα μην απογοητευθείτε, αν νιώθετε ότι δεν σας ακούει κανείς. Ο λόγος είναι μία από τις ανθρώπινες λειτουργίες που χρειάζονται στρατηγική και εξάσκηση.  

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *